POJEDYNEK W "STATKI"

Dla urozmaicenia lekcji wychowania fizycznego uczniowie klasy VI, VII i VIII rozegrali pojedynek w sportową wersję gry w "Statki". Podczas tej strategicznej gry rozwijali umiejętności matematyczne (odczytywanie współrzędnych i zaznaczanie punktów w układzie współrzędnych), a także wzmacniali swój gorset mięśniowy wykonując różne zadania ruchowe. Celem zawodników było jak najszybsze "zatopienie" okrętów przeciwnika oraz ochrona "własnych" statków. Gra przebiegała naprzemiennie: najpierw jedna drużyna oddawała strzał, a następnie druga. Zatopienie statku miało miejsce, kiedy wszystkie kratki symbolizujące okręt zostały "trafione" przez drużynę przeciwną. Uczestnicy pojedynku musieli rozrysować swoją flotę składającą się z jednego czteromasztowca, dwóch trójmasztowców, trzech dwumasztowców i czterech jednomasztowców. O oddaniu nietrafionego strzału informowano słowem "pudło",  natomiast przy strzale trafionym - "trafiony" lub "trafiony zatopiony". Każdy niecelny strzał oznaczony był zadaniem ruchowym do wykonania, na który składały się między innymi brzuszki, przysiady, pajacyki, krążenia ramion, tułowia i bioder, skipy, podskoki na jednej nodze. Ważnym elementem było również prawidłowe oznaczenie na planszy dokonanych już strzałów, aby nie wykonywać ich ponownie.

Podczas wspólnej zabawy uczniowie  ćwiczyli spostrzegawczość, logiczne i strategiczne myślenie, planowanie, koncentrację, współpracę grupową oraz rywalizację, jednocześnie dobrze się bawiąc, dostarczając sobie i przeciwnikom wielu emocji. Zajmująca i pochłaniająca wszystkich uczestników gra okazała się ciekawym sposobem na zadbanie o swoją kondycję fizyczną.

Nauczycielka wychowania fizycznego: K. Białas