Wycieczka do Zelowa

10 października 2016 r. młodzież z klas gimnazjalnych dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz młodzież SPdP uczestniczyła w wycieczce do Zelowa.
         Naszą przygodę rozpoczęliśmy od wizyty w Domu Kultury, gdzie słuchając prelekcji wygłoszonej przez pracownika Domu Kultury, zapoznaliśmy się z historią miasta.  Oglądaliśmy też wystawę pt. „Zelów -dziedzictwo i pamięć”.  Wszystkich uczestników  bardzo  zaciekawiły  opowieści na temat różnych wyznań i kultur religijnych w tej miejscowości.

Następnie pojechaliśmy do kościoła ewangelicko – reformowanego, gdzie zwiedziliśmy kościół i Muzeum - Ośrodek Dokumentacji Dziejów Braci Czeskich. Była to dla nas niezwykła lekcja tolerancji i szacunku pokazująca, że pomimo różnic wyznaniowych i kulturowych, można żyć w zgodzie i harmonii.        Zakończeniem wycieczki była wizyta w restauracji „Pyszny Zakątek”, do której zostaliśmy zaproszeni przez właścicielkę Panią Mariolę Zajkiewicz na pyszne pierogi. Nasi uczniowie mieli okazję nie tylko zjeść smaczny obiad, ale również poznać działalność restauracji „od  kuchni”. Pani Mariola opowiedziała nam jak prowadzić własną działalność, pokazała zaplecze restauracji. W tak sympatycznej atmosferze uczniowie mogli poczuć się jak prawdziwi goście jednocześnie ucząc się właściwego zachowania w miejscach publicznych, zamawiania posiłków i kulturalnego spędzania czasu w lokalu.