Turnus Rehabilitacyjny – Dźwirzyno 2018

Dwa tygodnie maja grupa 13 uczniów w przedziale wiekowym od 12 do 24 lat z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym spędziła na turnusie rehabilitacyjnym w Dźwirzynie. Głównym celem turnusu było:

• Ogólne stymulowanie rozwoju  dzieci z niepełnosprawnością intelektualną.
  • Udział w zaleconych zabiegach rehabilitacyjnych.
  • Rozbudzanie potrzeby obserwacji i spostrzegania w celu poznania nowego środowiska, nowych zjawisk przyrodniczych, miejsc i miejscowości oraz ciekawych ludzi i obiektów.
  • Kształtowanie samodzielności i umiejętności radzenia sobie w nowych warunkach bez koniecznej pomocy starszych.
  • Integracja dzieci w grupach organizacyjnych, rozwijanie umiejętności współżycia koleżeńskiego i wzajemnej pomocy.
  • Rozwijanie umiejętności wywiązywania się z powierzonych obowiązków.
  • Rozwój fizyczny – hartowanie organizmów, nabieranie tężyzny fizycznej, korygowanie wad postawy i innych dolegliwości zdrowotnych.
  • Wyrabianie umiejętności samokrytycyzmu i samooceny przez wyrażanie opinii o swoim codziennym zachowaniu.
  • Utrwalanie codziennych nawyków samoobsługowych i higienicznych.
  • Budzenie wiary we własne siły i możliwości.

Dzięki wsparciu finansowemu  ludzi wielkiego serca udało nam się zorganizować wycieczkę do Kołobrzegu, Zieleniewa, Berlina, Świnoujścia, Rogowa, Trzebiatowa.

"Dziki Zachód” w Zieleniewie to  idealne miejsce, gdzie można spędzić czas przyjemnie i spokojnie z mnóstwem wrażeń i przygód. Między innymi strzelaliśmy z łuku, wchodziliśmy na ściankę wspinaczkową, jeździliśmy na koniu i mechanicznym byku rodeo. Była także  przejażdżka bryczką, pokazy kaskaderskie, scenki westernowe, zwiedzanie mini zoo, rower na linie, przejażdżka autem terenowym. W Berlinie pani przewodnik pokazała nam wiele ważnychmiejsc w stolicy Niemiec -widzieliśmy Bramę Brandenburską, Bundestag, Mur Berliński i wiele innych. W Świnoujściu płynęliśmy promem i zwiedzaliśmy zabytki tego miasta. Do Rogowa odbyliśmy wycieczkę rowerową. Na terenie miejscowości obejrzeliśmy zespół domów z muru pruskiego, budynki wojskowe z czasów III Rzeszy, a także opuszczone hangary niemieckiej jednostki hydroplanów. W Trzebiatowie zobaczyliśmy średniowieczne ceglane mury obronne, opasaną fosę z gotycką farą, klasycystycznym pałacem, ratuszem na rynku oraz licznym zespołem mieszczańskich kamienic. Na turnusie spędziliśmy niezapomniane chwile, a czas upłynął  nam na zabawie i wspólnej podróży do świata baśni i fantazji, świata magicznych przeżyć i niezwykłych doznań.